Slikovnice i knjige – kada, zašto, kako?

Čitanje djeci od najranije dobi jednako je važno za njihov razvoj kao i briga o osnovnim potrebama djeteta (potreba za hranom, odmorom, igrom…). Čitanjem i prelistavanjem slikovnica, od najranije dobi, pa čak i onda kada dijete ne razumije što mu se govori, usvajaju se mnoga znanja (djeca oplemenjuju svoj rječnik, stvaraju logičke poveznice, razvijaju pojam riječi, slova, glasa...).

Slušanjem obogaćujemo vokabular

Rječnik djeteta koji polazi u školu sadrži oko 10 000 riječi. Vokabular se usvaja kroz slušanje i razgovor s okolinom, ali  veliku ulogu ima i čitanje.  Knjige su odličan “alat” za  poticanje govorno-jezičnog razvoja jer sadrže veliki broj riječi koje se ponavljaju  u različitim rečenicama i rečeničnim strukturama, što pomaže da djeca shvate značenja riječi.

Veliku ulogu igra i način čitanja jer djeca koja su aktivno uključena u proces čitanja usvaju više riječi od djece koja pasivno slušaju čitanje knjiga.

Šta znači aktivno čitanje – tijekom čitanja objašnjavajte što riječi znače, pokazujte  slike imenovanih predmeta, radnji, osobina, postavljajte pitanja, potičite razgovor o pročitanom tekstu, koriste svoj glas ili geste kako bi objasnili značenje riječi (npr. koristiti tihi glas kada govore rečenicu „Maja  je to meni šaputala“), koristite nove riječi u poznatom kontekstu (kada govorimo o dijelovima tijela upotrijebiti novu riječ  npr. zglob).

Knjige su idealne za usvajanje novih znanja

Čitanje djeci od najranije dobi jednako je važno za  njihov razvoj kao i briga o osnovnim potrebama djeteta  (potreba za hranom, odmorom, igrom…). Čitanjem i prelistavanjem slikovnica, od najranije dobi, pa čak i onda kada dijete ne razumije što mu se govori,  usvajaju se  mnoga znanja  (djeca bogate rječnik, stvaraju logičke poveznice, razvijaju pojam riječi, slova, glasa….).

Knjige  su šarene, ilustrirane i govore o temama koje su  djeci zanimljive (vile, zmajevi, princeze), a  djeca kao i odrasli  najbolje uče kada su zainteresirani za neku temu. Čitajući lakše uočavamo  što dijete gleda, o čemu priča i što ga zanima pa možemo lakše  slijediti njegove interese i tako razvijati komunikaciju. Na taj se način rječnik  i gramatika (pravila o strukturi jezika) uče skupa i međusobno pomažu.

Knjige potiču pozitivan i afirmativan način učenja jezika jer djeca imaju priliku čuti nove riječi u gramatički točnim rečenicama. Ponekada odrasli pojednostavljuju govor i zanemaruju gramatiku,  ali na taj način izostavljaju vrlo važna pravila gramatike koja zapravo pomažu djeci da shvate značenje riječi i kako jezik funkcionira.

Iskoristite svaki slobodni trenutak kako biste djecu uveli u svijet knjiga i čitanja, jer korist od toga je višestruka.

Podijelite

Pristupite dodatnom sadržaju

Prijavite se na newsletter i pristupite dodatnom sadržaju i vježbama koje će stizati na vašu e-mail adresu.

More More
*Vaše podatke čuvamo u servisu Mailchimp te vam putem njega šaljemo e-mailove Ne želite više primati newsletter? Odjavite se ovdje.