Simbolička igra ili igra uloga

Simbolička igra najvažniji je razvojni aspekt igre i temeljni preduvjet za uredan razvoj djeteta

Lopta, tobogan, igralište prve su asocijacije koje vezujemo uz riječi dječja igra i velika je dobrobit igre koja sadrži fizičku aktivnost.  Postoji jedan oblik igre koji je svima nama poznat, koji je bio dio odrastanja svakoga od nas, a to je igra uloga ili simbolička igra (doktor, astronaut, frizerka, vozač… stari su prijatelji iz djetinjstva). Simbolička igra počinje se javljati u periodu kada djeca počinju koristiti riječi (12-18 mj.) i usko je povezana s govorno-jezičnim razvojem, emocionalnim razvojem i kognitivnim razvojem djeteta.

Kako se to igramo u simboličkoj igri?

Simbolička igra uključuje upotrebu simbola, a upravo je  simbolička sposobnost  čovjekova specifičnost. Da  pojednostavimo – simbole koristimo kao nešto što predstavlja nešto drugo pa tako na primjer četka za kosu u igri može predstavljati mikrofon, kuhinjska krpa predstavlja kapu, olovka uz malo mašte može biti mali pištolj.

Možemo reći da je simbolička igra najvažniji razvojni aspekt igre i temeljni preduvjet za uredan razvoj djeteta.

U normalnom dječjem razvoju simbolička igra razvije se kroz nekoliko faza:

  1. Faza glumljenja samoga sebe (12 – 18 mj.)-  U ovoj fazi dijete glumi sebe kako izvršava neku radnju pa tako najčešće  glumi da spava, jede  …. Igračke koje koristi prilikom ovih prikaza su realistične (jastuk za spavanje,  prazna šalica kada pije…)
  2. Faza jednostavne igre uloga (18 – 24 mj.) – U ovoj fazi djeca imitiraju svakodnevne radnje odraslih osoba iz svoje okoline pa tako najčešće glume da hrane bebu, kako pričaju na mobitel,  vožnju autom. Igračke koje koriste i dalje su  realistične.
  3. Faza poznatih radnji, ponašanja (24 – 30 mj.) – U  ovoj fazi  djeca počinju kombinirati akcije. Ako povučemo poveznicu s razvojem govora to je upravo faza kada djeca počinju  koristiti dvočlane iskaze. Najčešće imitiraju  ponašanja koja su povezana sa svakodnevnom okolinom kao što su priprema za spavanje. Na primjer dijete uzme praznu zdjelicu, pretvara se da  stavlja  mlijeko u zdjelicu, ugrije mlijeko u svojoj maloj kuhinjici, stavi pahuljice u mlijeko i pretvara se da hrani bebu. Igračke koje koriste prilikom prikaza su manje realne, ali imaju sličan oblik kao pravi predmeti koji se koriste za izvršavanje igranih radnji pa tako na primjer lopta može biti zamjena za jabuku koju beba jede.
  4. Faza manje poznatih radnji (30 – 36 mj.) – U ovoj fazi u igru se uključuju teme koje djeci nisu svakodnevne i koje su im manje poznate. Često glume da idu kod doktora ili  da su u restoranu. Karakteristika ove faze je da ona nužno ne uključuje igračke. Djeca se mogu  pretvarati i bez igračaka pa tako ruka postane čaša. Igračke koje se koriste u ovoj fazi nisu toliko realne – mogu upotrebljavati različite predmete, primjerice mala kocka može postati kamion.
  5. Faza igre uloga s drugom djecom (3 – 5 g.) – U ovoj fazi djeca najčešće  glume imaginarne teme, to su teme koje ne postoje ili koje nisu iskusili u svakodnevnom životu,  superheroje, gusare, princeze. U igru uloga počinju uključivati i drugu djecu te svatko ima svoju ulogu. Predmeti  i igračke nisu nužno potrebni jer djeca koriste gestu, mimiku ili govor.

Najlakše učenje je kroz igru, pa tako simboličkom igrom djeca koriste jezik i govor i oni postaju sastavni dio igre.

Podijelite

Pristupite dodatnom sadržaju

Prijavite se na newsletter i pristupite dodatnom sadržaju i vježbama koje će stizati na vašu e-mail adresu.

More More
*Vaše podatke čuvamo u servisu Mailchimp te vam putem njega šaljemo e-mailove Ne želite više primati newsletter? Odjavite se ovdje.