Pjesmice s rimom i razvoj govora
Pjevanjem i recitiranjem pjesme se lakše pamte i uče, a na taj način djeca razviju osjećaj za ritam jezika, fonematski sluh, intonaciju, usvajaju pravilan izgovor, obogaćuju vokabular , usvajaju sintaksu i morfologiju jezika.
Djeca vole pjesmice, ritam i ponavljanje. Pjesmice s rimom imaju pozitivan utjecaj na komunikacijski i govorno – jezični razvoj djeteta. Brojna su istraživanja pokazala da djeca čak i u intrauterinom periodu mogu prepoznati majčin glas i da u odnosu na druge zvukove preferiraju upravo majčin glas. Bebe slušaju i prate zvukove okoline, percipiraju jezik i riječi koje ih okružuju i to je jedan od mnogih razloga zašto pjesmica s radija ili televizije ne može zamijeniti majčin glas. Pri tome nije bitno ako niste dobar pjevač/pjevačica i ako vaše vokalne sposobnosti nisu na visokom nivou. Ono najvažnije, standarde dječje dobi, sigurno ćete zadovoljili.
Pjevanjem i recitiranjem pjesme se lakše pamte i uče, a na taj način djeca razviju osjećaj za ritam jezika
Pjevanjem i recitiranjem pjesme se lakše pamte i uče, a na taj način djeca razviju osjećaj za ritam jezika, fonematski sluh, intonaciju, usvajaju pravilan izgovor, obogaćuju vokabular, usvajaju sintaksu i morfologiju jezika. Nikad nije prerano niti prekasno za upoznavanje djece s pjesmicama jer čak i starija djeca uživaju u ponavljanju pjesmica.
Pjesmicama razvijamo govor
Intonacija, intenzitet, pauze i mimika važni su elementi govora kojima djeci prenosimo brojne informacije. Na taj način djeca uče kako jezik funkcionira. Dječje uho osjetljivo je na sve te elemente govora, a kroz pjesmice i recitacije oni dolaze do izražaja.
Djeca vole pjevnu intonaciju. Prilikom recitiranja pjesmica intuitivno govorimo sporije i jasnije te na taj način djeca imaju priliku usvojiti novu riječ i razumjeti jezičnu poruku. Pauze i stanke u govoru daju djetetu mogućnost da usvoji informaciju i jezičnu poruku te da ju lakše obradi . Mimika kao oblik neverbalne komunikacije koja prati verbalni izražaj daje djetetu dodatnu informaciju o poruci koju prenosimo jezikom.
Istraživanja su pokazala da djeca koja su češće izložena pjesmicama imaju bolje govorno-jezične sposobnosti, bogatiji vokabular te su polaskom u školu uspješniji u vještinama čitanja i pisanja.
Ovisno o dobi djeteta pokušajte pjesmice popratiti malim, kratkim, motoričkim pokretima kao što su lupanje, pljeskanje, stupanje.
Kako pjevati pjesmice
Pjesmice mogu biti zabavne i edukativne za vaše dijete. kako bi zabava bila još bolja pokretima imitirajte radnje u pjesmi i dočarajte djetetu stvari, predmete, radnje…
Primjer:
Ja sam slon (prstom pokazujte na sebe)
Velik kao kamion (raširite ruke u znak veliki)
Imam surlu (napravite s rukom surlu), kljove (s obje ruke napravite kljove), uši (rukama dodirnite svoje uši)
I kad hodam sve se ruši (hodajte u krug)
Lupam (lupajte nogama), stupam (stupajte nogama), hodam ja (hodajte u krug)
Najveći sam slon baš ja (raširite ruke u znak veliki i pokažite prstom na sebe).