Pjesmice s rimom i razvoj govora

Pjevanjem i recitiranjem pjesme se lakše pamte i uče, a na taj način djeca razviju osjećaj za ritam jezika, fonematski sluh, intonaciju, usvajaju pravilan izgovor, obogaćuju vokabular , usvajaju sintaksu i morfologiju jezika.

Djeca vole pjesmice, ritam i ponavljanje. Pjesmice s rimom  imaju  pozitivan utjecaj na komunikacijski i govorno – jezični razvoj djeteta.  Brojna su istraživanja pokazala da djeca čak i u intrauterinom periodu mogu prepoznati majčin glas i da u odnosu na druge zvukove preferiraju upravo majčin glas. Bebe slušaju i prate zvukove okoline, percipiraju jezik i riječi  koje ih okružuju i to je jedan od mnogih razloga zašto pjesmica s radija ili televizije ne može zamijeniti majčin glas. Pri tome nije bitno ako niste dobar pjevač/pjevačica i ako vaše vokalne sposobnosti nisu na visokom nivou. Ono najvažnije, standarde dječje dobi, sigurno ćete zadovoljili.

Pjevanjem i recitiranjem  pjesme se lakše pamte i uče, a na taj način djeca razviju osjećaj za ritam jezika

Pjevanjem i recitiranjem  pjesme se lakše pamte i uče, a na taj način djeca razviju osjećaj za ritam jezika, fonematski sluh, intonaciju, usvajaju pravilan  izgovor, obogaćuju  vokabular, usvajaju sintaksu i morfologiju jezika. Nikad nije prerano niti prekasno za upoznavanje djece s pjesmicama jer čak i starija djeca uživaju u ponavljanju pjesmica.

 

Pjesmicama razvijamo govor

Intonacija,  intenzitet, pauze i mimika važni su elementi govora  kojima djeci prenosimo brojne informacije. Na taj način djeca uče kako jezik funkcionira. Dječje uho osjetljivo je na sve te elemente govora,  a kroz pjesmice i recitacije oni dolaze do izražaja.

Djeca vole pjevnu intonaciju.  Prilikom recitiranja pjesmica intuitivno govorimo sporije i jasnije te na taj način djeca imaju priliku usvojiti novu riječ i razumjeti jezičnu poruku. Pauze i stanke u govoru daju djetetu mogućnost da usvoji informaciju i jezičnu poruku te da ju lakše obradi . Mimika kao oblik neverbalne komunikacije koja prati verbalni izražaj daje djetetu dodatnu informaciju o poruci koju prenosimo jezikom.

Istraživanja su pokazala da djeca koja su češće izložena pjesmicama  imaju bolje govorno-jezične sposobnosti, bogatiji vokabular te su polaskom u školu uspješniji u vještinama čitanja i pisanja.

Ovisno o dobi djeteta pokušajte pjesmice popratiti malim, kratkim, motoričkim pokretima  kao što su lupanje, pljeskanje, stupanje.

 

Kako pjevati pjesmice

Pjesmice mogu biti zabavne i edukativne za vaše dijete. kako bi zabava bila još bolja pokretima imitirajte radnje u pjesmi i dočarajte djetetu stvari, predmete, radnje…

Primjer:

Ja sam slon (prstom pokazujte na sebe)

Velik kao kamion (raširite ruke u znak veliki)

Imam surlu (napravite s rukom surlu), kljove (s obje ruke napravite kljove), uši (rukama dodirnite svoje uši)

I kad hodam sve se ruši (hodajte u krug)

Lupam (lupajte nogama), stupam (stupajte nogama), hodam ja (hodajte u krug)

Najveći sam slon baš ja (raširite ruke u znak veliki i pokažite prstom na sebe).

 

 

Podijelite

Pristupite dodatnom sadržaju

Prijavite se na newsletter i pristupite dodatnom sadržaju i vježbama koje će stizati na vašu e-mail adresu.

More More
*Vaše podatke čuvamo u servisu Mailchimp te vam putem njega šaljemo e-mailove Ne želite više primati newsletter? Odjavite se ovdje.