Kako djeca uče boje?
Sposobnost vida razvija se postepeno i jako sporo (skoro kroz cijelu prvu godinu života), a jednako tako sporo i postepeno djeca uče imenovati boje. Imenovanje boja dio je kognitivnog (spoznajnog) razvoja djeteta i odvija se kroz nekoliko razina.
Razina broj 1.
UPARIVANJE – Učenje boja počinje razvrstavanjem i uparivanjem predmeta koji su jednake boje. Žuta, crvena, plava i zelena osnovne su boje. Prilikom učenja boja najbolje je krenuti s jednom osnovnom bojom, a tek nakon što je dijete sigurno u poznavanje prve boje skreće se pozornost na drugu, novu boju. Obično se prvo imenuju crvena ili žuta boja. Jedan od dobrih načina uparivanja je da zamolite dijete da vam pomogne pokupiti kockice u izabranoj boji ili pokušajte složiti toranj s kockicama koje su u samo jednoj (izabranoj) boji. Na ovaj način djeca imaju mogućnost koncentrirati se na jednu boju te ju kasnije lakše odvajaju od ostalih boja.
Razina broj 2.
POKAZIVANJE – Idući korak je pokazivanje boja u okolini (vrijeme je da se maknemo od kockica) pa tako tijekom kupovine u trgovini igrajte igru u kojoj dijete pokazuje sve predmete u određenoj boji ili tijekom vožnje u automobilu dijete treba pokazati sva vozila u određenoj boji. Na ovaj način djeca postaju sigurnija u svijetu boja, a aktivnost možete primjenjivati kroz razne svakodnevne situacije.
Razina broj 3.
IMENOVANJE – Sustavnost u uparivanju i prepoznavanju predmeta koju su iste boje preduvjet je za zadnji korak u procesu učenja boja, a to je imenovanje. Kronološka dob u kojoj bi dijete trebalo znati imenovati osnovne boje nije točno određena jer kako sam napisala u uvodu to je dio kognitivnog (spoznajnog) razvoja djeteta. Ipak u dobi od tri godine života većina djece sposobno je razlikovati boje, razvrstavati boje po grupama te imenovati jednu do dvije određene boje. Prije polaska u školu dijete bi trebalo naučiti imenovati sve boje.